LAGU UNTUK BLOGGER

Wednesday 8 June 2011

GUAN ENG MARAH BILA DENGAN UCAPAN KETUA POLIS PULAU PINANG


Apa yang diperkatakan oleh Ketua Polis Pulau Pinang memang tepat. Sejak DAP memerintah Pulau Pinang selama 3 tahun, dasar kerajaan negeri ialah mengaut keuntungan dengan membina rumah mewah dan menjaga harga tahan di Pulau Pinang. Secara tidak langsung, kerajaan negeri yang dipimpin oleh Lim Guan Eng telah mengabaikan tanggungjawabnya dalam membela golongan yang berpendapatan rendah di Pulau Pinang rata-ratanya terdiri daripada orang Melayu.

Dengan cara ini impiannya ingin menjadikan Pulau Pinang seperti Singapura lebih mudah tercapai dan secara halus orang Melayu dihalau dari Pulau Pinang kerana tak mampu membeli atau menyewa rumah di bahagian Pulau. Apakah orang Melayu di Pulau Pinang masih tidak sedar agenda yang dibuat oleh DAP ini???

The lack of affordable and low cost housing in Penang contributes to crime in the state, said Penang police chief Datuk Wira Ayub Yaakob.
He said land was being reclaimed and hills being cut only to build more luxury houses and condominiums with no affordable house schemes for the lower income earners. 
He said that the current low cost flats were too small with no proper playing areas for children and youth. - The Star

No comments:

Post a Comment