LAGU UNTUK BLOGGER

Wednesday 21 December 2011

NGA KOR MING GELABAH?


Nga Kor Ming terpaksa mengakui bahawa sepanjang 11 bulan Pakatan Rakyat berkuasa di Perak dengan dia sendiri merupakan salah seorang Exco dalam kerajaan DAP yang membonekakan Nizar Jamaluddin itu, ketirisan, penyelewengan dan kronisme dilakukan dengan cara yang paling biadap. Pun begitu, sebagai seorang pemimpin DAP yang tidak akan sama sekali mengaku salah, Nga Kor Ming sebaliknya mencabar blogger membuat laporan SPRM tentang kontrak menyiapkan pakaian untuk ADUN Perak yang diberikan kepada syarikat isterinya walaupun syarikat isterinya telah memberikan sebut harga yang jauh lebih tinggi berbanding syarikat saingan.

Cabaran Nga Kor Ming itu sebenarnya tidak berasas sama sekali. Seharusnya dia menjelaskan mengapa syarikat isterinya mendapat kontrak tersebut walaupun sebut harganya lebih tinggi. Nga Kor Ming tidak seharusnya memberi alasan, isterinya di dalam syarikat tersebut hanyalah sebagai SLEEPING PARTNER. Dan apabila Nga Kor Ming memberikan alasan kononnya, Nizar Jamaluddin selaku Menteri Besar tidak menggunakan pengaruhnya dalam pemilihan syarikat isterinya, penjelasan itu sebenarnya telah membenarkan andaian sebelum ini bahawa Nizar hanyalah boneka DAP semata-mata.

Apatah lagi semua orang tahu bahawa Nizar sememangnya tidak akan bersuara, membantah, mempengaruhi atau pun mengeluarkan arahan tanpa sebarang kata-kata ‘nasihat daripada Nga Kor Ming dan sepupunya, Ngeh Kor Ham. Nizar Jamaluddin hanya bersuara apabila disuruh bersuara oleh kedua-dua bersepupu itu.
sumber:parpukari

No comments:

Post a Comment