LAGU UNTUK BLOGGER

Tuesday, 5 July 2011

Anak Tun Mahathir SOKONG BERSIH..

wat happen?Marina plz answer????
Atas kertas, memanglah tuntutan yang BERSIH kemukakan tu nampak elok je.., tapi kalau Marina mampu tengok dari peringkat lagi tinggi dari skop politik, dia sendiri mesti sedar yang perhimpunan BERSIH tu adalah merupakan agenda binatang politik tertentu untuk hancurkan negara..

So, gua rasa Marina tak payah fikir jauh untuk tengok semua tu.. Kalau betul SPR tak adil dan berat sebelah dalam mengawal sistem demokrasi pilihanraya dalam negara, mana mampu puak-puak Pakatan menang besar di PRU 12?

Yang tu saja sudah cukup untuk buktikan SPR tu telus.. Kalau nak ikut cakap-cakap juak-juak Pakatan, sampai kiamat dorang akan kata pilihanraya negara ni tak adil selagi dorang tak dapat kuasa pemerintahan negara..

Takkan ini pun Marina Mahathir tak boleh nak faham?

Datin Paduka Marina Mahathir hari ini membidas penangkapan hampir 200 penyokong perhimpunan Bersih 2.0 sebagai tindakan pihak yang takut tanpa bersebab.

“Hanya mereka yang takut akan menangkap orang yang memakai kemeja T,” beliau memberitahu sidang akhir bersama wakil pertubuhan bukan kerajaan yang menganjurkan Bersih.

Sejak minggu lalu, polis menangkap sesiapa sahaja yang memakai kemeja T dengan logo Bersih atas alas an ia memudaratkan keselamatan negara. Tangkapan berlaku di Kuala Lumpur, Selangor, Perak, Kedah, dan Pulau Pinang.

Enam daripada mereka termasuk Ahli Parlimen Sungei Siput Dr D. Jeyakumar ditahan di bawah Ordinan Darurat yang menetapkan penahanan tanpa perbicaraan.

Marina, anak sulung mantan Perdana Menteri Mahathir Mohamad kesal dengan tindakan polis melancarkan penangkapan beramai-ramai itu.

“Saya ingin bertanya kepada orang ramai, jika terserempak dengan sesiapa memakai kemeja -T yang tertera dengan perkataan Bersih, adakah mereka akan terdorong untuk keluar dan menimbulkan kacau bilau,” kata Marina. 






“Kita pernah melihat perkataan yang jauh lebih teruk dicetak pada baju-baju di seluruh negara tetapi ia tidak pula mempengaruhi kita untuk menghisap ganja,” tambah beliau.

Marina ditanya mengenai rekod Tun Mahathir yang menggunakan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) untuk menangkap puluhan orang dalam Operasi Lalang tahun 80an.

Marina mengaku ayahnya menggunakan ISA tetapi menegaskan Mahathir tidak menggunakan undang-undang zalim itu untuk menangkap orang semata-mata kerana memakai baju tertentu.
-
sumber:permatang pauh

No comments:

Post a comment